Back on track!

Kom hem från allt bilande för en vecka sen men har inte alls haft någon lust att blogga. Så ska väl försöka ta igen lite nu istället!

För snart fyra veckor sen började resan mot Frankrike. Först blev det bilande ner till Göteborg, efter det blev det båt över till Tyskland och väl framme där blev det ännu mer bilande tills vi slutligen kom fram till Köln. Där sov vi en natt så under eftermiddagen, efter att vi hade kommit till hotellet, gick vi till domkyrkan. Det var riktigt mäktigt. Den var hur stor som helst! Haha, Sanna lyckades få mig, och två kineser, att vika oss av skratt där inne, men exakt hur tänker jag låta förbli osagt! Haha! 
  Efter stoppet i köln åkte vi vidare till Honfleur, Frankrike, via Belgien. Det var otroligt vackert där med båthamnen och alla gamla husen! Eftersom vi även där övernattade en natt hann vi se rätt mycket och även gå runt på marknaden. Där köpte Sanna och jag både ringar och nagellack. 
  Nästa, och sista, målet på dit-resan var Perros Guirec där vi skulle tillbringa nästan en vecka. Varenda dag regnade det till och från men de två sista dagarna hann vi ändå ligga och pressa lite i solen för att bättra på brännan. Eller rättare sagt- skaffa en bränna!

Visst, vädret hade kunnat vara bättre men vi hade det riktigt kul ändå. Vi badade, spelade minigolf och shoppade, med mera. Sanna, jag & Jennifer gick även på bio. Vi ville ju så gärna se nya Harry Potter filmen så vi struntade i att det var fransk text. Så länge som det var engelskt tal funkade det för oss! Och shit vad den filmen var bra! Det måste ju alla som har sett den hålla med om! 
Just ja, Nea hann fylla 16 medan vi var där också så hon fick någon liten brownie med ett ljus i på resturangen där vi åt! Det var gulligt! 

  På resan hem ingick ännu mer bilåkande och denna gång behövde vi gå upp vid fem på morgonen! Fast det var riktigt mysigt för då fick man se soluppgången medan man satt och försökte sova i bakstätet (med en Putte och en Sanna som lutade sig på varsin axel). Denna resa tog drygt 15 timmar och vi åkte genom fyra länder på bara några timmar. Det är något man inte gör varje dag direkt! De länder vi var i på en dag var: Frankrike, Belgien, Nederländerna och Tyskland. Runt halv två- tiden på natten fick vi sen köra på båten från Rostock, Tyskland, till Helsingfors. På den spenderade vi lite mer än en dag. Det betydde två nätter då Sanna och jag behövde trängas i en galet smal säng! Fast det överlevde vi ju!
  Efter den båtresan var det dags att ännu en gång sätta sig i bilen för att köra upp till våran sommarstuga i Ii. Där väntade morbror, moster, Wilmis & Jussi på oss. Och till våra STORA förvåning var även Bell & Bina där! Shit vad chockade vi blev! Det var nämligen bestämt att de inte skulle komma till Finland i år -trodde vi i alla fall! Så det var riktigt kul. 
I alla fall så var vi i Finland i lite mer än en vecka. För min del hade jag gääärna kunnat stanna mycket längre eftersom de är så galet härligt där uppe! Man badar flera ggr per dag, ror över älven och hälsar på mormor & morfar, eller pimpar cyklar (vilket Sannis & jag gjorde, shit vad fina cyklarna kommer bli när de är klara!). När en vecka där hade gått kan man ju gissa vad som väntade. Jo -ÄNNU MERA BILÅKANDE! Fast jag hade tur. Vi stannade i Övik i mina kusiners sommarstuga vilket gjorde att det inte blev så många timmars bilåkande den dagen! Synd bara att Malin inte var där! I alla fall så hann jag bada, åka wakeboard (vilket inte gick så bra, hah!), åka ring och även vindsurfa! Jonas däremot, han hann även bada med en säl! Hahah, det var så jäkla läskigt! En jätte stor säl var intill honom så han fick panik i vattnet där han låg (vilket jag helt klart förstår!). Efter det var ingen så badsugen längre, haah! Man kan ju undra varför!?
    Efter stoppet på Ällön tog det några timmar sen var vi äntligen, ÄNTLIGEN hemma! Och aa, man kanske märker varför jag inte bloggat på ett tag, jag har helt enkelt behövt ta igen mig efter allt resande, haha! Det sjuka är att jag alltid har älskat att åka bil, men efter den här sommaren är jag inte så säker längre!

Men nää, nu orkar jag verkligen inte skriva mer, och jag tror ingen ens skulle orka läsa mer av de här inlägget så sov gott people!  

(Bilder kommer sen) 
  


Kommentarer
Postat av: Maria

later som ni haft en jatte bra och mysig resa! Vill oxa resa ner till frankrike!puss

2009-08-13 @ 04:11:34
URL: http://anoddside.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag läste allt, jag va duktig! Förresten är det inte riktigt bajs på min bild utan choklad som vi har spottat ut! Omoget, men skitkul :D<3

2009-08-14 @ 18:52:52
URL: http://sandas.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv på du!

Trackback
RSS 2.0